Het inzetten van een display is een prima middel. De reden hiervoor kan divers zijn.display-leeg

Je wil graag de attentiewaarde verhogen van je product en een hogere afzet realiseren. Vooral na de display actie moeten de herhalingsaankopen stijgen. En dat is het doel van deze promotionele actie.

Een belangrijk doel van een display  is om meer consumenten kennis te laten maken met je product.

En bij een product introductie kan de display helpen in de communicatie met de (nieuwe) consument.

Maar het ontwikkelen van een display actie vergt een forse investering. In geld, tijd, voorbereiding en creativiteit..

 

Bij veel fabrikanten gaat het fout in de voorbereiding, de uitvoering, en de planning.

Wat zijn de meest voorkomende valkuilen?

-De display is niet geplaatst op de winkelvloer. Of zelfs maar half opgebouwd.

-De display staat op een verkeerde plaats, en niet in lijn met de routing van de winkel.

-Lege of half lege displays.

-De display wordt niet onderhouden en bijgevuld.

-Er liggen ‘vreemde’ producten in de display, in het ergste geval zelfs van de concurrent !

-Het Actie element  is niet gecommuniceerd op de winkelvloer.

 

-En..    * Er is geen succesvolle opvolging van de display activiteit.

* De verwachte stijging van de herhalingsaankopen wordt niet gerealiseerd.

* Het beoogde resultaat is niet gehaald.

 

Al met al wordt het dan toch een lastig gesprek met de inkoper van de retail organisatie over de voortgang en de rol van je product binnen de category.

 

 

Wil je ook meer succes halen met jouw display activiteit ?

Foodactief  helpt je hierbij. En zorgt voor een gedegen kwalitatieve ondersteuning. Voor, tijdens, en na de display actie.

Want een display actie  is geen doel maar een middel om je product goed te verankeren binnen de category.

 

Dus tijd voor actie!

 

Servus,

Johan