“Van centen kun je eten, van procenten niet.” – Johan Bloemhof –

Foodactief is gespecialiseerd in Accountmanagement voor ondernemers in de Feed- en Foodbranche. Dit kan bijvoorbeeld door Sales on Demand, op interim-basis of abonnement-basis. Johan Bloemhof weet als geen ander hoe je producten met toegevoegde waarde (duurdere of speciale producten) in de markt zet. Planmatig accountmanagement speelt hierin een grote en cruciale rol. Met andere woorden: hoe kom je met je product in de schappen en hoe verkoopt het product zich vervolgens?

 

Reden om Accountmanagement van Foodactief in te zetten

  • Mijn bedrijf of product in de Feed-of Foodbranche moet succesvoller worden. Hoe doe ik dat?
  • Ik wil een accountgerichte aanpak die volledig is afgestemd op mijn situatie
  • Ik zoek iemand die ik op afroep kan inzetten als versterking voor mijn accountmanagement. Bijvoorbeeld met Sales on Demand of op abonnementsbasis
  • Ik wil voorsprong hebben op mijn concurrent. Welke stappen moet ik zetten en hoe voer ik dit uit?
  • Ik wil mijn distributiekanaal uitbreiden. Wie moet ik benaderen en hoe kom ik aan tafel?
  • Ik wil een nieuw Food of Feed product introduceren. Ik zoek een (interim) accountmanager die hier verantwoordelijk voor wordt
  • Ik wil meer omzet genereren. Wat is dan de beste verhouding tussen mijn omzet (geld) en afzet (eenheden) en hoe vergroot ik mijn rendement?
  • Ik wil korte en heldere rapportages en geen lange rapporten
  • Ik zoek een coach/mentor die mij of mijn foodprofessionals alle kneepjes van accountmanagement in de Feed-en Foodbranche leert.

 

Voor wie?

  • Commercieel directeuren of HR-Managers van grote Food-of Feedbedrijven
  • (Commercieel) directeuren of HR-Managers die als fabrikant leveren aan slagerijen/bakkerijen/horeca/petfood-bedrijven
  • Fabrikanten die leveren aan het ambachtelijke kanaal, groothandel, retail en (landelijke) supermarkt formules, zowel B-to-B als B-to-C
  • Eigenaren van kleine tot middelgrote ambachtszaken (slagerij, groenteman, bakker)
  • Eigenaren van horecabedrijven
  • Eigenaren van petfood-bedrijven.

 

Foodactief biedt Accountmanagement aan in de volgende vormen:

  • Accountmanagement Food en Feed op interim-basis of sales on demand
  • Buitendienst op abonnementsbasis (bijvoorbeeld 1x per maand)
  • Buitendienst op projectbasis (bijvoorbeeld bij het introduceren van een nieuw product)
  • Vervanging van de buitendienst of het tijdelijk opzetten van de buitendienst
  • Coaching/mentorschap: het trainen en begeleiden van medewerkers tot foodprofessionals.

 

Uniek concept: Partner Account Plan (PAP)

Foodactief werkt met PAP: het Partner Account Plan. Een helder Accountplan van slechts één pagina. Foodactief heeft dit ontwikkeld door jarenlange ervaring en kennis in de Feed- en Foodbranche. Het geeft duidelijke doelstellingen om meer toegevoegde waarde te creëren en om een voorsprong op te bouwen in de markt.

De voordelen van PAP:

  • PAP is dynamisch,
  • PAP is kort, helder en duidelijk voor jouw organisatie in de Feed- en Foodbranche
  • PAP geeft je een voorsprong op de concurrentie
  • PAP maakt van je klant een partner.