img_0026Bijna de helft van de Nederlandse consumenten volgt een dieet! In dit dieet is consumptie van bepaalde voedingsmiddelen of ingrediënten beperkt of verboden. Dat blijkt uit een onderzoek van marktonderzoekbureau Nielsen.

Een meerderheid van de Nederlandse respondenten zegt, ten aanzien van ingrediënten, de prioriteit te geven aan een ‘terug naar de basis’-aanpak. Men wil simpele ingrediënten en minder kunstmatige of voor- bewerkte voedingsmiddelen. De fabrikant die deze trend weet te vertalen naar een succesvol concept heeft een hoog potentieel in handen.

Bij deze opkomende trend in Food gaat het om producten met een ingrediënten declaratie waarop maar een paar posities te lezen zijn. Oftewel: kort en duidelijk. Dus geen lange opsomming van ingrediënten die haast niet meer op het etiket passen. Je ziet in de winkel steeds vaker consumenten die aandachtig staan te lezen op het etiket. Wat zou het toch mooi zijn wanneer je de ingrediënten declaratie uitvergroot op de verpakking en dit tot een U.S.P (Unique Selling Proposition) maakt van je product! Bijvoorbeeld: “Gemaakt met dank aan de natuur, onder toevoeging van vakmanschap en liefde”.

Moet je nu gelijk een traject van productontwikkeling starten? Welnee, deze producten bestaan al decennia lang. Alleen zijn ze in de vergetelheid geraakt……

Met smaak gemaakt!

Servus,

Johan