Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen en trends voor Food in 2018 ?
Allemaal zijn we benieuwd wat 2018 ons gaat brengen, en welke strategische en tactische beslissingen we moeten nemen. Een tipje van de sluier…
Trends in 2018.
- De populariteit van de ‘oude’ landen neemt toe. Frankrijk was altijd het meest geliefd als vakantie bestemming. Duitsland staat nu op nummer 1.
- Producten van Duitse origine worden her-ontdekt. Zoals de Spätzle, Schinken, Bauernbrot en Duitse wijnen.
- De ‘Klassieke keuken’ komt terug; inclusief de kook technieken.
- Kruiden en specerijen zijn de nieuwe natuurlijke smaakmakers.
- BBQ -en doen we gewoon het hele jaar. In onze buitenkeuken grillen we grote stukken vlees.
- Gaan we uit eten of ontvangen we gasten? Dan komen er grote schalen met diverse verse producten op tafel.
- In de horeca bestellen we alleen het aantal gangen en we laten ons vervolgens verrassen door de gastheer.
- Het ‘Ambacht’ krijgt nieuwe betekenis voor zowel de retailer als de consument.
- Vet mag. Het is lekker en gezond
- Kwaliteit gaat boven kwantiteit.
- Streekproducten krijgen een Story –Telling verhaal.
- Food vakanties zijn helemaal hip. We laten ons tijdens een korte trip volledig informeren over de mooiste producten uit de streek, gecombineerd met een bedrijfsbezoek en proeverij.
- De zee wordt de nieuwe landbouwgrond. Zeewier gaat zout vervangen.
- We kopen producten waar we ‘vertrouwen’ in hebben;
- Biologisch wordt een bewuste keuze.
- Krokant is de nieuwe smaakbeleving.
- Store Checking geeft ons de nodige extra informatie over wat er op de ‘vloer’ gebeurt. Het is de nieuwe techniek van kwalitatief marktonderzoek.
Met smaak gemaakt !
Servus,
Johan