Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen en trends voor Food in 2018 ?tomatentros

Allemaal zijn we benieuwd wat 2018 ons gaat brengen, en welke strategische en tactische beslissingen we moeten nemen. Een tipje van de sluier…

 

Trends in 2018.

  • De populariteit van de ‘oude’ landen neemt toe. Frankrijk was altijd het meest geliefd als vakantie bestemming. Duitsland staat nu op nummer 1.
  • Producten van Duitse origine worden her-ontdekt. Zoals de Spätzle, Schinken, Bauernbrot en Duitse wijnen.
  • De ‘Klassieke keuken’ komt terug; inclusief de kook technieken.
  • Kruiden en specerijen zijn de nieuwe natuurlijke smaakmakers.
  • BBQ -en doen we gewoon het hele jaar. In onze buitenkeuken grillen we grote stukken vlees.
  • Gaan we uit eten of ontvangen we gasten? Dan komen er grote schalen met diverse verse producten op tafel.
  • In de horeca bestellen we alleen het aantal gangen en we laten ons vervolgens verrassen door de gastheer.
  • Het ‘Ambacht’ krijgt nieuwe betekenis voor zowel de retailer als de consument.
  • Vet mag. Het is lekker en gezond
  • Kwaliteit gaat boven kwantiteit.
  • Streekproducten krijgen een Story –Telling verhaal.
  • Food vakanties zijn helemaal hip. We laten ons tijdens een korte trip volledig informeren over de mooiste producten uit de streek, gecombineerd met een bedrijfsbezoek en proeverij.
  • De zee wordt de nieuwe landbouwgrond. Zeewier gaat zout vervangen.
  • We kopen producten waar we ‘vertrouwen’ in hebben;
  • Biologisch wordt een bewuste keuze.
  • Krokant is de nieuwe smaakbeleving.
  • Store Checking geeft ons de nodige extra informatie over wat er op de ‘vloer’ gebeurt. Het is de nieuwe techniek van kwalitatief marktonderzoek.

 

Met smaak gemaakt !

 

Servus,

Johan