waarde-toevoegenDe krant en brood zijn de enigste dagverse producten. Ze worden na het productie proces iedere dag opnieuw aangeleverd en gepresenteerd voor de verkoop. Op het eind van de dag hoort het dynamische schap ‘leeg’ te zijn. Tenminste als alles goed gaat. De rol van ‘VERS’ neemt de laatste tijd sterk toe. Ook zijn de product groepen die onder vers vallen uitgebreid doordat de definitie van vers door de jaren heen is bijgesteld.

Vers behoort tot één van de eerste levensbehoeften. Consumenten gaan gericht op pad om hun aankoop te doen. Voor brood doen zij dat gemiddeld 2,3 keer per week. En wat kopen zij dan. Dat ligt geheel aan het moment in de week. Aan het begin van de week zal het meer gaan om commodity aankopen terwijl in het weekend de aankopen van een totaal andere aard zijn. Het verwen moment speelt dan een belangrijke rol. Overigens geldt dit voor meer productgroepen zoals vlees, groente, vis, kaas en zuivel.

Hoe weet je nu de consument naar je toe te trekken? Onderscheidende producten spelen daarbij een cruciale rol. Het kan daarbij gaan om het productaanbod zelf, maar voor de consument zijn 3 factoren van het grootste belang; Kwaliteit, Prijs en Smaak. Maar…
Met alleen een perfecte presentatie ben je er nog niet. De producten laten proeven overtuigt 80% van de consumenten om over te gaan tot aankoop. Tijdens een proeverij speelt het instrument ‘prijs’ een ondergeschikte rol. Proeven is beleving en een promotie instrument waar nog veel meer uit te halen is. En ‘lekker proeven’ kan alleen met VERS.

Als je het goed aanpakt kan vers een onderscheidend thema worden. En daardoor de consument naar je toe trekken en tevens aan je binden. Graag vertel ik je meer over de fijne kneepjes om VERS tot een succes te maken. Elke dag opnieuw!
Met smaak verkocht!,

Servus,
Johan